Hodnota firmy

Energie časem mizí a není chuť do další akce.
Prodáme vaši firmu zájemci, kterému pomůže v dalšímu růstu.

Jaká je tržní hodnota firmy?

Co to vůbec znamená Tržní hodnota podniku?

Definice tržní hodnoty dle Mezinárodních standardů je popsána následovně:
„Tržní hodnota je odhadnutá částka, za kterou by měl být majetek směněn k datu ocenění mezi dobrovolným kupujícím a dobrovolným prodávajícím při transakci mezi samostatnými a nezávislými partnery po náležitém marketingu, ve které by obě strany jednaly informovaně, rozumně a bez nátlaku.“

Z definice vyplývá, že tržní hodnota firmy reprezentuje cenu, kterou můžeme považovat za nejpravděpodobnější na dostupném trhu. Takovou cenu, za kterou se dá na trhu očekávat provedení transakce mezi stranami, které mezi sebou nemají žádný vztah. Strany transakce nejsou k tomuto jednání nuceny, ale jsou k tomuto jednání motivovány. Zároveň jsou přiměřeně informovány o podstatě a využití podniku. Jedním z nejdůležitějších faktorů je, že hodnota společnosti je především dána očekávanými budoucími užitky. Hodnota firmy není nic jiného než určitá víra v budoucnost této firmy, která je vyjádřená v penězích.

Nejčastěji otázka hodnoty firmy vyskočí podnikatelům až ve chvíli, kdy je napadne myšlenka o prodeji firmy.

Představu o tom, jaká je hodnota firmy, by každý majitel měl mít ještě předtím, než se rozhodne firmu prodávat. Proces prodeje firmy je často náročný a pro prodávajícího majitele to může být velké zklamání, když zjistí, že trh, zájemci o jeho firmu, si jeho firmu cení na úplně jinou hodnotu, než očekával.

Jak takovému zklamání předejít? Nejlépe si nechat zpracovat ocenění hodnoty firmy neboli stanovení hodnoty podniku (obchodního závodu) někým, kdo tomu rozumí a má zkušenosti nejen s teorií oceňování firem, ale zároveň má zkušenosti s trhem v segmentu malých a středních firem. Tento segment má své zvláštnosti a na tyto firmy je nutné použít jiné pohledy a hodnocení než na firmy s obraty v řádu miliard korun.

Dream home

Jaká je tržní hodnota vaší firmy?

Jak se cení podnik

OCENĚNÍ FIRMY, STANOVENÍ HODNOTY PODNIKU​

Pro stanovení hodnoty firmy je k dispozici poměrně velké množství metod. Vždy je důležité posoudit účel, pro který se zpráva nebo posudek o hodnotě firmy zpracovává a vybrat pro ocenění podniku ty nejvhodnější metody.

Zpracováváme ocenění hodnoty firmy podle 3 různých okruhů metod:

    • Výnosové metody – pracují se stanovením hodnoty především na základě očekávaných výnosů firmy, které přinášejí užitek nejen majitelům, ale také věřitelům firmy. Výnosy mohou být vyjádřeny jako diskontované peněžní toky, kapitalizovaný zisk nebo ekonomická přidaná hodnota.
    •  
    • Majetkové metody – majetkové metody přistupují k pohledu na hodnotu firmy na základě jednotlivých složek majetku. Na rozdíl od výnosových hodnot metoda pracuje se stavovými veličinami.
    •  
    • Tržní metody – vyvozují hodnotu podniku z údajů získaných na trhu. Ocenění hodnoty podniku se zjistí na základě porovnání se srovnatelnými firmami. Základem tržního porovnávání jsou tzv. tržní multiplikátory (násobitelé), které vyjadřují poměr mezi tržní hodnotou k vybrané vztahové veličině (EBITDA, tržby, zisk apod.).

Každý druh metody ocenění podniku má svůj význam. Díky naším dlouholetým zkušenostem na trhu víme, jaký pohled má určitá skupina kupujících na hodnotu firmy. Zájemce ze skupiny tzv. strategických investorů má úplně jiný pohled než zájemce ze skupiny finančních investorů.

Proč si nechat zpracovat ocenění firmy

Pro většinu majitelů firem je právě firma, tím nejcennějším aktivem, které má. Přesto, že se jako majitel firmy nechystáte v blízké době firmu prodat, je podstatné pro vás vědět, jak se hodnota vašeho podniku vyvíjí. Známe situace, kdy ze dne na den, přichází rozhodnutí o prodeji firmy, ať už se jedná o nenadálou nabídku na odprodej firmy nebo změna životní situace. Podle našeho názoru, práce na hodnotě firmy je tou nejdůležitější činností, které by se měl majitel firmy věnovat.

Znalecký posudek stanovení hodnoty firmy

Ocenění firmy vám zpracujeme i formou znaleckého posudku. Jedná se zejména o následující situace:

V případě, že potřebujete zhotovit znalecké ocenění vaší firmy, závodu, podniku, neváhejte nás kontaktovat.

detaily objednávky

Co získáte objednávkou ocenění firmy

Spočítáme vám hodnotu firmy z pohledu kupujícího podle 3 odlišných metod. Každý kupující je jiný a má svůj úhel pohledu na hodnotu firmy, kterou kupuje. Součástí zprávy o hodnotě vaší firmy je analýza stavu vaší firmy, hodnocení firmy z pohledu systému Value Builder System, jaké jsou generátory hodnoty firmy, vysvětlení použitých metod a doporučení, jak můžete hodnotu své firmy zlepšovat. A navíc od nás obdržíte půlhodinovou konzultaci k výsledkům stanovení hodnoty firmy a k možnostem zlepšení hodnoty firmy a zvýšení její prodejnosti na trhu.

Získáte:

Ceník služby:

Vyberte si jeden z cenových programů podle velikosti vaší firmy (ceny bez DPH):

Tarif MINI

12.000
  • Tarif pro firmy s obratem do 5 mil. Kč

Tarif MIDI

24.000
  • Tarif pro firmy s obratem 6 až 50 mil. Kč

Tarif MIDI

45.000
  • Tarif pro firmy s obratem nad 50 mil. Kč

Objednávka:

Po získání všech potřebných podkladů zahájíme zpracování ocenění firmy. Vyhotovení zprávy o hodnotě Vaší firmy je hotové do 10 pracovních dnů od obdržení všech podkladů. Pokud v průběhu zpracování budeme potřebovat vyjasnit či doplnit vámi poskytnuté informace, budeme vás kontaktovat emailem nebo telefonicky.

Zprávu s kalkulací hodnoty firmy odesíláme emailem ve formátu PDF a zároveň se s Vámi domluvíme na termínu bezplatné konzultace ke zprávě o hodnotě firmy.

Objednávka hodnoty firmy

Po stisku tlačítka Odeslat bude přijata vaše objednávka na Kalkulaci hodnoty firmy podle zvoleného tarifu. Po kontrole údajů obdržíte potvrzení objednávky a zálohovou fakturu k platbě. Jakmile obdržíme vaši platbu, bude Vám emailem zaslán seznam požadovaných informací pro zpracování ocenění.